Dag 8: Spokane - Apgar (Glacier National Park)

18 juli 2012 - West Glacier, Montana, Verenigde Staten

Wellicht hebben jullie gemerkt dat dit verslag een dag later is dan dat jullie van ons gewend zijn. Wel; er was geen internet waar wij gisteren waren. Waarschijnlijk zullen jullie dit vaker gaan mee maken. Nou, hier dan ons verslag van gister.

Na het ontbijt in het hotel zijn we aangereden richting het kleine dorpje dat in Glacier Park ligt. We hebben de hele tijd op highway 2 gereden, een mooie weg door de bergen en door dorpjes. Onderweg kwamen Jo-Ann nog tegen (zie foto’s).

Ook hebben we getankt, het was $3,37 per Gallon. Omgerekend is dit € 0,61 per liter. Na het tanken hebben we een boterham gesmeerd en in het zonnetje opgegeten. Vandaag zijn we door drie staten en een tijdszone gereden: Washington, Idaho en Montana. Dit betekent dat er nu een tijdsverschil is van acht uur met Nederland.

Rond 17:30 kwamen we aan bij de Westelijke entree van Glacier National Park. Hier vertelde de ranger ons dat een gedeelte van de Going-to-the-sun-road helaas is afgesloten door een flinke onweersbui van de dag ervoor met rots verschuivingen tot gevolg. Het hotel heeft een fantastische ligging: in het park aan Lake McDonald. De kamer grenst aan het meer! Het is echt super mooi. Op het moment dat we dit schrijven zitten we dan ook lekker buiten van het uitzicht te genieten en een Moose Drool.  Elanden kwijl? Ja, elanden kwijl! Een lekker donkerbruin biertje. Karin stoot de hele tijd haar tenen tegen ons bankje… Stom bankje.

Morgen staan we vroeg op want we willen al om 08:30 aanrijden. We nemen weer de highway 2 naar de Oostelijke zijde van het park. Hier gaan we weer in het park om naar Two Medicine lake te gaan. Daarna gaan we naar St Mary, wat ook in het oosten van het park ligt. We hopen dat we vrijdag toch de Going-to-the-sun-road helemaal te kunnen rijden omdat de rangers dan de rotsen hebben verplaatst.

1. Lowie:
    20 juli 2012
    Aangereden? Nee toch? Gaat het? Lekker hoor trouwens zo'n elanden kwijl! Als Karin haar klietjes maar niet stoot dan.
    Veel plezier in dat mooie park. Xxx
  2. Vivian:
    20 juli 2012
    Ja tanken is leuk daar, en de mensen daar, klagen erover dat de benzine duur is ?!!
  3. Wil:
    23 juli 2012
    Ziet er geweldig uit, ik denk dat ik maar een paar dagen kom vissen.
    nog veel plezier
    groetjes wi.