Dag 9: Glacier National Park

19 juli 2012 - East Glacier Park Village, Montana, Verenigde Staten

Op de planning van vandaag staat de autorit van Apgar (westen) en St Mary (noord-oosten) via Highway 2. Na ongeveer 1,5 uur rijden ben je bij Two Medicine Lake. Dit meer ligt in het GNP en is weer ontzettend mooi. Eerst hebben we de Running Eagle Fall Trail van een halve kilometer gelopen. De waterval is vernoemd naar de indianenvrouw Running Eagle.

Hierna zijn we verder het park ingereden. En hebben we de Astar trail gelopen. Een trail van ongeveer 5 kilometer. Na even door het bos gelopen te hebben, loop je door een mooi stuk weide, waar de bloemen volop in bloei staan en je super mooi uitzicht hebt richting de bergen. Vervolgens ga je weer door het bos verder. Hier volgt een minispiltsing: links af naar de waterval en rechtdoor naar het uitzicht. Eerst maar eens rechtdoor. Een goede oefening voor onze kuitspieren, want het was een behoorlijke klim omhoog. Maar wat een uitzicht! Dat was de klim meer dan waard. Bovenop de berg lekker gerust en vooral genoten van het zicht. Hierna weer naar beneden, wat vele malen makkelijker is en deze keer konden we onze bovenbeenspieren trainen.  Uiteraard nog even bij de waterval gekeken. Daarna weer terug naar de auto.

Via een behoorlijke slingerweg zijn we een berg overgereden en kwamen we uit aan de noord-oost-kant van het park (St. Mary). We hebben een kelderkamer in ons hotel. Was daarom waarschijnlijk ook goedkoper dan de andere kamers. Maar we hoeven hier alleen te slapen.

Morgen gaan we dan toch de Going-to-the-sun-road rijden! De weg is weer helemaal open, alleen is er een kleine waarschuwing voor slecht weer. We zullen het morgen wel zien.

1. Jens en Suzanne:
    20 juli 2012
    Wat zien jullie toch mooie dingen! En wat een geklim he daar in al die bergen! Pas met al dat klimmen merkte we dat wij wel van een heel erg plat landje komen ;)

Veel plezier morgen en hopelijk klopt de waarschuwing niet!
  2. Lowie:
    20 juli 2012
    Gratis fitness! K hoop dat het meevalt met de spierpijn (Samaria?) Geniet er van dames
  3. Vivian:
    20 juli 2012
    Wat een natuur, en hopen maar voor jullie dat je goed weer hebt morgen, deze foto's zijn schitterend!
  4. Jo-Ann:
    20 juli 2012
    Weer super foto's :-) Geniet van de volgende rit(ten)!
  5. Gina:
    20 juli 2012
    Hai girls, wederom fantastische foto's!! Ja de kuitspieren worden ook getraind, daar hoef je niet de 4 daagse voor te lopen. Enjoy dan doe ik dat van de foto's en de story's