Dag 6: North Cascades

16 juli 2012 - Winthrop, Washington, Verenigde Staten

Om half negen zijn we met zijn vieren gaan ontbijten. Een echt Amerikaans ontbijt, pannenkoeken, bacon, eieren etc. Om de vijf minuten wordt er gevraagd of je een refill wilt voor de koffie. Na het ontbijt hebben we afscheid genomen van Frank en Grace. Iedereen krijgt de groetjes and lots of love!

Hierna hebben we onze weg vervolgd richting de North Cascades. Het eerste natuurpark wat we gaan bezoeken. Het park ligt in het noordwesten van Amerika. Wat is het er mooi! De enige weg door het park is highway 20. Er zijn amper auto’s te bekennen. In totaal hebben we korte 3 trails gelopen. De eerste was de Gorge Overlook Trail, hier hebben we maar 15 minuten over gedaan. De tweede wandeling was over de Happy Creek Forest Trail. Dit was een 20 minuten durende wandeling over een houten pad door het bos. Als laatste en de mooiste hebben we de Rainy Lake Trail gelopen. Eigenlijk was deze Trail dicht, maar we hebben deze stiekem toch gelopen! En hoe! Hier en daar lag nog wat sneeuw en een boomstronk. De sneeuw kwam goed van pas, want Karin was gestoken door een mug en de bult begon te zwellen. Snel een hoopje sneeuw er tegenaan en weer verder lopen. Uiteindelijk kwamen we bij een super uitzicht van Rainy Lake. Naast de highway waren er op sommige punten een stopplaats waar je fantastisch uitzicht hebt. Zo zijn we bij de Ross Lake, Diablo overlook en het hoogste uitzichtpunt Washington geweest.

Nadat we het park verlaten hadden, zijn we naar Winthrop gereden. Het plaatsje waar we overnachten. Onderweg zagen we nog een coyote, maar helaas te laat om hem op de foto vast te leggen.

Bij het hotel kregen we onverwachts een upgrade van onze kamer, nu hebben we een mooi terrasje. Winthorp is een typisch wild western dorpje, waar je je gelijk als een cowboy voelt.

1. Vivian:
    17 juli 2012
    Wat een foto's, ben nu helemaal jaloers.
    Geniet ervan, van alle grootsheid, en de hele natuur, want straks zijn jullie weer in het benauwde, gestressde holland.
  2. Giel:
    17 juli 2012
    Heey Karin en Maud, Wat een super gave reis!!! ben jaloers! Erg mooie foto's overigens. Ga zo door! Leuk ook dat jullie in The USA zijn maar toch nog dichtbij via deze site. Veel plezier!
  3. Jo-Ann:
    Adembenemend mooi!!!
  4. Joep:
    17 juli 2012
    Hoi Karin en Maud. Met interesse lees ik jullie reisverhalen en foto's (heel mooi). Op Yellowstone na, zijn alle parken mij onbekend die jullie gaan bezichtigen. Ben benieuwd hoe het daar is. En een drive-through brievenbus ? Het moet niet gekker worden...

Ik wens jullie heel veel plezier en 'lots of sunshine'.

Joep
  5. Marieke: