Dag 5: San Juan Islands

15 juli 2012 - Anacortes, Washington, Verenigde Staten

Om half acht zaten we al netjes aan het ontbijt met Frank. Even later heeft hij ons weggebracht naar de haven. Hier hebben we de ferry van negen uur gepakt naar San Juan Islands. Om elf uur begon het avontuur op de Zodiac boot. Een drie uur durende tocht rondom de San Juan Islands, opzoek naar de Killerwhale.

Eerst kregen we een dik en warm pak aan, wat ook wel nodig was. Het regende namelijk behoorlijk hard. De Captain JB zei dat de plaatsen voorin de boot de “cowboy seats” heten en de achterste plaatsen de “Cadillec seats”. Uiteraard wees hij ons aan, om op de voorste rij te zitten. Met de goggles en mutsen op en de handschoenen aan, waren we er klaar voor om de Orka’s te zien. Na een ruige rit van ongeveer drie kwartier, zagen we de eerste Orka’s. Het was echt super om te zien! In totaal hebben we 3 mannetjes gezien, 2 vrouwen en een stuk of 4 kinderen. 1 Orka sprong zelfs (Karin keek weer eens de verkeerde kant op, maar Maud heeft het mogen bewonderen). Naast de Orka’s hebben we ook zeeleeuwen, zeehonden en een balt eagle gezien. Het was echt prachtig, als het kon zouden we het meteen weer doen.

Om 15:45 zijn we op de ferry terug naar Anacortes gegaan. De haven ligt 4 mijl van ons hotel af, dus we moesten nog vervoer terug regelen. We wilden kijken of er een bus naar het centrum reed. Toen we van de ferry stapten zagen we al iemand staan die verdacht veel op Frank leek. En ja hoor, Frank stond te wachten op ons! Ze waren eerder klaar met shoppen dan gedacht en toen ze zagen dat wij nog niet bij het hotel waren, was hij naar de haven gereden om ons op te halen.

Na het douchen zijn we naar La Conner gereden, een klein plaatsje met een indianen reservaat. Hier kwamen we een stel tegen uit North Vancouver. De man kon niet stoppen met praten en we hebben veel (teveel) anekdotes over de indianen gehoord. Volgens Grace was de man al 9 maanden zwanger.

Verder verbaas ik (Karin) me nog steeds over alle soorten drive throughs. Ze hebben het werkelijk voor alles! Tot nu toe heb ik een drive thru apotheek, een drive thru pin automaat en een drive thru brievenbus gezien. Rare jongens.. die Amerikanen.

Morgen gaan we nog gezamenlijk ontbijten voordat wij richting de North Cascades rijden en afscheid nemen van Frank en Grace.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lowie:
    16 juli 2012
    Lijkt me echt geweldig om orka's te zien. Ik wil volgend jaar ook!
    Drive thru brievenbus gaat trouwens wel heel erg ver. Staan ze nog wel eens op daar in Amerika?
  2. Jens en Suzanne:
    16 juli 2012
    Jaloers!! Dat moet wel een geweldig gevoel geven om bij zulke prachtige dieren te zien.
  3. Daphne, Bas & Thijn:
    16 juli 2012
    Super cool, zeg! Wat gaaf om dat mee te maken!