Dag 10: Glacier National Park (Going-to-the-sun)

20 juli 2012 - Helena, Montana, Verenigde Staten

Vanuit ons chaletje schrijven we deze keer de blog. Vanmorgen vroeg opgestaan en hebben we onze “kelder” verlaten. Beide hebben we lekker geslapen. Na een ontbijtje in het hotel gehad te hebben, zijn we the Going-to-the-sun-route gaan rijden. Een mooie route die dwars door het Glacier National Park gaat. Het begin was bewolkt, de bergtoppen waren helaas niet zichtbaar. Na enkele uitzichtpunten (voor zover zichtbaar) zijn we naar de waterval Sunrif Gorge gegaan. Bij een uitzichtpunt kwamen we een Amerikaan tegen die vertelde dat het erg mistig bovenop de berg was en hij sprak zelfs over “nasty”.

Net voor Logan Pass (hoogste punt van de berg) begon het toch wel mistig te worden. Uiteindelijk konden we nog slecht 10 meter zien. Maar Karin heeft super gereden. Bij Logan Pass wilden we eigenlijk het Hidden Lake pad gaan wandelen, maar dat hebben we maar niet gedaan omdat we enkele mensen hoorden zeggen dat het meer inderdaad hidden was. Dus zijn we toch maar verder gereden. Naarmate we dieper het dal in reden klaarde het snel weer op. We hadden nog prachtig uitzicht op de wolk die over de berg hing en waar wij dus doorheen zijn gereden. Drie Amerikanen kwamen we haast bij elke stop tegen.

Toch hebben wij weer een prachtige wandeling gemaakt bij Avalance Creek. Ook tijdens deze wandeling kwamen we weer 1 van die Amerikanen tegen, zoals hij het beschreef: “ this is strange, no I’m not following you”.  Na wat stijgen en dalen door het mooie bos en kregen we weer een super uitzicht te zien. Op de terugweg kwamen we twee zussen tegen. Met hun hebben we de hele weg gekletst. Na de wandeling zijn we het park uitgereden en hebben we afscheid genomen van Glacier National Park. Hier hebben we nog eerst een fikse onweersbui gehad.

Morgen gaan we weer een autorit maken om dichter bij Yellowstone te komen. Dus veel rijden. Maar eerst lekker slapen en morgenvroeg genieten van het ontbijt die aan de deur van onze cabin wordt gehangen (nu maar hopen dat de beren niet eerder zijn).

1. Vivian:
    21 juli 2012
    Weer mooie foto's, maar die foto van de wolk over de berg is geweldig.! Dames wat een genieten is dit, dat doe je het zelf ziet en meemaakt!
  2. Vivian:
    21 juli 2012
    Wat een foto's, vooral die waar de wolk over de berg ligt in een woord adembenemend! Ik geniet er al van, laat staan jullie die dit in het echt zien. Kus mam
  3. Jo-Ann:
    21 juli 2012
    Wow, weer adembenemende mooie foto's!! Vooral doorgaan met lekker genieten :-)
  4. Lowie:
    Wat is het daar toch mooi zeg. Goed gereden Karin! Straks skypen he! xxx
  5. WH Nr. 32:
    21 juli 2012
    Inmiddels reisverhaal nr. 10 en allemaal even leuk om te lezen. Foto's zijn veelal schitterend; moet zonder meer nog mooier zijn als je er midden in zit.
    Wij, 'de Hagenauwtjes' gaan nu zelf op pad richting Duitsland om via Italië weer terug te keren in Duitsland (en dan weer naar NL....). Kortom niet zo enerverend als jullie reis en we zullen de blog, ondanks dat we af en toe wel internet hebben eventjes moeten missen. Dames prettige reis nog verder en geniet er van (als jullie dat al niet deden)!
  6. Gina:
    22 juli 2012