Dag 12: Helena – West-Yellowstone

22 juli 2012 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Rond half 10 reden we aan richting Bozeman, een paar mijl daar vandaan hadden we een super zip-line tour geboekt. Karin was al de hele ochtend een beetje zenuwachtig. Dit kwam vooral door het zinnetje wat in de folder stond: "If you get injured, paralyzed, deathly ill, drop dead, get killed or eaten by a bear...we are NOT responsible".

Best eng dus. We hadden de super tour, dit houdt in: 6 ziplines, 4 bruggen (van die houten plankjes die bewegen) en 2 ladders. Bij het inchecken werd verteld dat het gebruik van een camera niet aan te raden is. Na het inchecken werden we ingesnoerd in een harnas, kregen een helm op en een flesje water. Met een busje reden we drie mijl terug naar het parcours. Er waren twee gidsen: Eric en Dave (die ook wel mother eagle werd genoemd). De 1 zorgde ervoor dat je goed zat vast gesnoerd aan de zip-line en de ander hielp je bij de landing.

De eerste zip was een beetje eng, maar als je eenmaal het harnas vertrouwt waar je in zit, is het awesome! We waren metl een klein groepje, 6 man totaal maar (excl. gidsen). Toen we de eerste zip hadden gemaakt, bleek dat je makkelijk een camera mee kon nemen. Gelukkig had de rest van de groep wel een camera bij, ze hebben een hoop foto’s gemaakt die we over twee weken via de mail krijgen.  Na een paar zips krijg je steeds meer adrenaline en meer vertrouwen. We sprongen (soms achterstevoren) van het dek af en Maud deed zelfs een “falling man”.  Achteruit op het dek, met de voeten half over de reling en je als een plank achterover laten vallen. Dan maak je een soort mini-vrije val van 1 seconde mee. Tijdens het zip-linen hebben we nog een hert gezien. Kortom, een super ervaring! Terug bij het kantoor bleek dat er een paar foto’s waren gemaakt door het bedrijf zelf. Deze hebben we gekocht en op een cd meegekregen.

Nadat de tour klaar was zijn we naar ons motel; The Moose Creek Inn, in West-Yellowstone gereden. Een leuk hotel waar je overal iets van een moose ziet. Dadelijk gaan we naar het visitor center van Yellowstone en een hapje eten. Morgen begint het avontuur in Yellowstone.

1. Lowie:
    23 juli 2012
    Heel stoer hoor dames, ik zou t amper durven. Ben ook blij dat jullie nog heel zijn. Zoveel moois al gezien en dan ook nog ff yellowstone. Heel veel plezier daar. Zo ik ga werken want dat moet ook gebeuren. Xxx
  2. Jens en Suzanne:
    23 juli 2012
    Wauw!! Wat super stoer die zipline tour!! Dat moet wel een super ervaring zijn geweest! Maar idd net zoals Lowie ik weet niet of ik t zou durven. . .
  3. Marieke:
    GAAF!!!